پیشنهاد سردبیر

تابستان در حالی به روزهای پایانی خود می‌رسد که برخی از بازیکنان مطرح ایرانی برای فصل جدید تیمی را انتخاب نکرده‌اند

در آستانه پایان تابستان؛‌ مهم‌ترین بازیکنان ایرانی که هنوز تیم ندارند

به گزارش قدس آنلاین، بدون شک نقل و انتقالات فوتبال ایران در تابستان امسال، یکی از پر هیاهوترین و پرحاشیه‌ترین فصل‌های نقل و انتقالاتی بوده است. این در شرایطی‌ است که هنوز برخی از چهره‌های مطرح و سرشناس فوتبال ایران در شرایطی که به روزهای پایانی تابستان نزدیک می‌شویم، بدون تیم هستند. از همین رو با هم به بررسی مهم‌ترین بازیکنان ایرانی بدون تیم خواهیم پرداخت.

علیرضا جهانبخش

بدون شک یکی از مهم‌ترین بازیکنان ایرانی که تیمی را هنوز انتخاب نکرده، علیرضا جهانبخش کاپیتان ۳۱ ساله تیم ملی فوتبال ایران است. جهانبخش در شرایطی در ۲ بازی تیم ملی ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ برابر قرقیزستان و امارات به میدان رفت که بعد از اتمام قرارداد وی با باشگاه فاینورد هلند، این بازیکن سرانجام بعد از ۳ سال از این تیم جدا شد. باشگاه پرسپولیس در دو مقطع از طریق چند واسطه خواستار جذب کاپیتان تیم ملی شد که جهانبخش اعلام کرد قصد دارد در اروپا به فوتبال خود ادامه دهد. حالا برخی از گمانه‌زنی‌ها از بازگشت کاپیتان تیم ملی ایران به فوتبال انگلیس و باشگاه شفیلد یونایتد خبر داده‌اند.

در آستانه پایان تابستان ؛‌ مهم‌ترین بازیکنان ایرانی که هنوز تیم ندارند

سامان قدوس

قدوس ستاره تیم ملی فوتبال ایران یکی دیگر از مهم‌ترین چهره‌های فوتبال ایران است که بعد از جدایی از برنتفورد هنوز تیمی را برای فصل جدید انتخاب نکرده. در مقطعی از فصل باشگاه استقلال به دنبال جذب این ستاره بود که با پاسخ منفی وی مواجه شد. گفته می‌شود تیم مالمو سوئد و دو تیم پورتموث و واتفورد انگلیس خواهان جذب این هافبک ۳۱ ساله هستند و مقصد بعدی قدوس یکی از این ۳ تیم است.

در آستانه پایان تابستان ؛‌ مهم‌ترین بازیکنان ایرانی که هنوز تیم ندارند

کریم انصاری‌فرد

مهاجم کهنه‌کار ایرانی مدت‌هاست که فوتبال خود را در خارج از ایران دنبال می‌کند. این مهاجم ۳۴ ساله فصل گذشته را در تیم آریس در سوپرلیگ یونان پشت سر گذاشت و بعد از اتمام این فصل و با پایان قراردادش از این تیم یونانی جدا شد. در روزهای اخیر خبرهای مبنی بر علاقه جواد نکونام سرمربی استقلال به این مهاجم مطرح شده و گفته می‌شود آبی‌پوشان به دنبال جذب کاپیتان سابق تیم ملی هستند. این در حالی‌ است که وی بارها اعلام کرده با توجه به شرایط خانوادگی دوست دارد فوتبال خود را در خارج از ایران ادامه دهد. از یونان خبر می‌رسد باشگاه ایراکلیس، یکی از تیم‌های پرطرفدار دسته اول یونان به شدت خواهان جذب کریم انصاری‌فرد است. ایراکلیس که با هدف صعود به سوپرلیگ یونان در فصل جدید برنامه‌ریزی کرده، معتقد است که تجربه و گلزنی انصاری‌فرد می‌تواند نقش مهمی در تحقق این هدف داشته باشد.

در آستانه پایان تابستان ؛‌ مهم‌ترین بازیکنان ایرانی که هنوز تیم ندارند

جعفر سلمانی

سلمانی بعد از یک فصل حضور در لیگ پرتغال و تیم پورتیموننزه این تیم را به مقصد استقلال تهران ترک کرد. این بازیکن در این مدت موفق شد با آبی‌پوشان قهرمان رقابت‌های لیگ برتر و سوپرجام ایران شود. در پایان لیگ بیست و سوم قرارداد وی با استقلال به اتمام رسید و با توجه به عدم علاقه نکونام به وی این بازیکن از جمع آبی‌پوشان جدا شد. گفته می‌شود باشگاه العروبه امارات مقصد احتمالی این مدافع چپ ۲۷ ساله است.

در آستانه پایان تابستان ؛‌ مهم‌ترین بازیکنان ایرانی که هنوز تیم ندارند

ارسلان مطهری

مهاجم گلزن استقلالی‌ها که سرانجام در زمستان سال گذشته با حواشی فراوان از تیم محبوب خود جدا شد و راهی تبریز و تیم تراکتور گردید، همچنان بدون تیم است. وی بعد از ۲۶ بازی برای پرشورها تنها یک پاس گل داد و در نهایت در پایان فصل از تراکتور جدا شد. وی در چندین مقطع با تیم‌های مختلفی از جمله ذوب‌آهن اصفهان و ملوان بندرانزلی وارد مذاکره شد که در نهایت حضور وی در این دو تیم منتفی شد و باید منتظر ماند و دید مهاجم گلزن و سابق استقلال در فصل جدید لباس کدام تیم را بر تن خواهد کرد.

در آستانه پایان تابستان ؛‌ مهم‌ترین بازیکنان ایرانی که هنوز تیم ندارند

علیرضا حقیقی

سنگربان کهنه‌کار فوتبال ایران در تابستان سال گذشته بعد از جدایی از تیم نساجی تهران، راهی تهران و تیم هوادار شد و در یک فصل حضور در این تیم در ۲۷ بازی به میدان رفت که موفق به ثبت ۷ کلین‌شیت شد. بعد از انتخاب مهدی رحمتی به عنوان سرمربی هوادار با توجه به مشکلات قدیمی که این دو با هم داشتند حقیقی جدا شد و هنوز تیم جدیدی را انتخاب نکرده است. گفتنی‌ است حقیقی به دلیل شکستگی دست دوران مصدومیت را سپری می‌کند و همین موضوع سبب شده تا این لحظه تیمی سمت سنگربان اسبق تیم ملی نرود.

در آستانه پایان تابستان ؛‌ مهم‌ترین بازیکنان ایرانی که هنوز تیم ندارند

رشید مظاهری

سنگربان ۳۵ ساله و اسبق تیم فوتبال استقلال تهران بعد از جدایی از تیم پیکان تهران در تابستان سال گذشته راهی قائمشهر شد تا لباس نساجی مازندران را برتن کند. رشید بعد از ۶ ماه حضور در جمع ببرهای مازندران در نیم‌فصل دوم از این تیم جدا شد. مظاهری از زمستان سال گذشته تا این لحظه هنوز با تیمی قرارداد نبسته است و باید منتظر ماند و دید آیا تیمی به سراغ سنگربان اسبق خواهد رفت یا نه؟

در آستانه پایان تابستان ؛‌ مهم‌ترین بازیکنان ایرانی که هنوز تیم ندارند

فرشاد محمدی‌مهر، محمدرضا خانزاده، رضا دهقانی، میلاد سورگی، محمد میری و محسن فروزان دیگر بازیکنان مطرح ایرانی هستند که در فصل جدید هنوز تیمی را انتخاب نکرده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.